Dec 20, 2010

But Tumit Coklat PooJaanku + Jalan- Jalan Cari Barang Kawen

Sabtu lepas saya dan Mr Kudud mengambil keputusan setelah berfikir selama 2 jam untuk membeli barang-barang kawin aritu jugak.Takut tak sempat kalau pegi hari lain.Sepatutnya kitorg balik Perak pagi tuh sebab nak gi fitting baju kawin.Tapi disebabkan abg Mie ( Tokeh kedai sewa pelamin Koleksi Sri Nur ) tak de,maka dapat laa kami membuat aktiviti lain yang amat penting dan tinggi nilainya.

Mula-mula pegi Ampang,amik kad kawin.Kad kawin terpaksa ditambah lagi sebab tak cukup pulak.Adoyaii!! Dah pegi amik kad..pegi pulak Taman Tar..Proses menjemput saudara-mara pon bermula.Mr Kudud pulak keje mendail henfon je..biase laa..mane kawan-kawan yang tak sempat nak kasi Kad by hand tu,kena laa ajak guna henfon.

Habis je proses ajak-mengajak ni,rushing pulak pegi Bangsar.Sebab saya nak pegi Hajaba kat Bangsar Village.Nak beli turban..Mula-mula nak pakai anak tudung yang ade awning tuh..tapi tu laa,pertama,sbb anak tudung tuh biasa sangat orang pakai,kedua,muka saya ni boolat so tak berape sesuai sgt.Ketiga,harga dia mahal jugak kalau yang ade embellishment ni.Boleh laa kalau nak beli kat jalan TAR,tapi malas pulak nak berjalan ke sana.

Pelik gak kan style ni...ade aku kisah...hahaha ( Pic: Hajaba)

Konsep baju saya ala-ala arab style (kononnya).Saya nak wat ala-ala Bienda kawin aritu,pakai purdah jarang.Tak tau laa jadi ke tak kan...berdoa je laa yerr.Saya dapat idea aritu mase mula-mula pegi booking pelamin kat Koleksi Sri Nur aritu,Abg Mie laa yang tunjuk contoh kat saya.Saya pon pikir why not kan cuba benda baru.Ini dia contoh idea baju Bienda yang saya suka tuh
Siyes cantik gile style arab.misteri gitu.... (Pic:www.koleksivispera.blogspot.com)
Kalau laa aku cantik cam Bienda ni....uishhh...(Pic:www.zonartis.com)
Tapi baju saya tak de laa lawa sangat macam baju Bienda tuh.Modal pon kecik je..Ade rupa sikit pon jadi laa..hehe.Lepas beli turban tuh,berlari-lari anak pulak ke Mid Valley.Sampai je...Ya Rabbi..orang ramai macam sardin dalam tin.Adeh laa..salah timing betul!!Tapi disebabkan saya desperate sangat nak beli corset,terpaksa laa jugak pegi.Sampai je kat La Senza..orang pon ramai jugak! Corset yang saya nak beli tuh bukannye tipikal corset yang ade dawai tuh..yang ni soft material.Boleh laa cover perut saya yang boolat comel ni..hehe.Nak diet..memang tak laa...tak mungkin!!!

Setel je....sempat jugak jalan-jalan usha ankle boot idaman saya tuh.Mula-mula usha kat Zara & Aldo Bangsar Village sebelum tuh,ade yang berkenan tapi tak sesuai pulak.Kat Midval,pegi Charles and Keith,pon tak de jugak yang berkenan.Last-last pegi masuk Zara,akhirnya jumpa!! harga memang affordable..dan sesuai ngan kaki gajah saya ni.Terima kasih diucapkan kepada Mr Kudud sebab belanja saya beli Boot tuh..hehe.Ni yang sayang sangat ni......hehe(gelak materialistik)

Koleksi pershoppingan barang kawen saya kecuali boot coklat tu yerr
Mase tunggu Mr Kudud solat sekejap...saya pon dudud dalam kereta.Bila dah boring mula laa gatal tangan amik gambo yang tak berfaedah..Ini lah buktinya...
One of my fav owl necklaces collection
Currently this one is my Fav
Kecuali gambo ni yerr...ni Mr Kudud tgh driving...sangat tak de keje aku ini

1 comments:

sue. said...

alalalalalalala....lawanye die....... =.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...