Dec 17, 2010

Chicken Saya Yang HENSEM - in loving memory of ORKED (R.I.P)


 Dah almost 2 tahun saya & Mr Kudud jaga Chicken.Dari kecik besar ibu jari sampai dah 2 kali ganda besar dia.Dulu bukan main garang,sekarang dah jadi macam kucing...hehe.Manja terlebih..

Dulu bukan main takut nak pegang spesis macam ni sampai laa ade 1 hari tu saya ngan Mr Kudud pegi Pets Wonderland kt Midvalley. Ade satu iguana tuh betul-betul menarik perhatian saye..tergedik-gedik bila saya tap jari saya kat cermin cage iguana tu.Comel gile..

Start daripada situ laa saya suka bela iguana.First iguana yang saye bela name dia Orked...yang tuh saya tak kan lupakan sampai bila-bila.Beliau meninggal dunia akibat Heat Stroke setelah sebulan saya bela.
Terus demam bila tengok Orked mati..huhu..

Ramai jugak orang pelik kenape la kasi name Chicken ni.Tak de name lain ke cam Brad Pitt ke Benicio Del Toro ke..Sebenarnya name chicken ni kitorg amik dr nama salah satu watak cite cina "Young and Dangerous".Lagipon nak panggil pon senang.Tak de nak terbelit-belit lidah menyebutnya.Kang stylo sangat pon payah gak kan..


Ok...yang tuh flash back saje yer..Sekarang Chicken still under treatment setelah mengalami kecederaan mase kitorg accident last month.Tangan dia still berbandage lagi..Since tangan dia belom betul-betul baik lagi,terpaksa laa saya kurung dia dalam cage.Doktor sarankan saya pasang UV Light 10 jam sehari.Makan pulak terpaksa disuapkan sebab tiba-tiba je ngengade tak mau makan sendiri.Sekarang ni saya bagi Multivitamin + Calcium + D3.

Ingatkn bela iguana ni senang...susah jugak rupanya.Tapi disebabkan teramat sayang kat menatang Chicken ni,Saya jadi tak kisah.Ye laa...nak jaga makanan dia,lighting dia,temperature lagi..semua tuh kena jaga sebab dia baru nak membesar.

Since saya dh jadi desperate housewife ni..Chicken laa kawan terboik saya.Walaupun dia tak leh cakap,dan saya selalunya bercakap sorang-sorang tapi at least ade gak kawan nak berlawan cakap kan..Petang-petang Chicken selalu teman saya tengok TV.Saya duduk atas lantai,die duk atas sofa,sambil tunggu daddy dia balik keja(Lihat gambo di bawah)



Dulu saya pegi mane-mane pon bawak Chicken..Pegi keje pon saya bawak..hehehe.Best sebab rase macam cool ada kawan teman saye driving kereta.Suma kawan-kawan saye kenal Chicken.Selalunya bila bawak Chicken jalan-jalan,saye simpan dia dlm beg kaler hijau yang saya beli kat Petsmore

Arini saya tido ngan chicken....manja pulak dia arini..eh...lupa lak patutnya esok daddy kena bawak Chicken g jumpa Dr Sivan laa.Kena Check up and bukak bandage..huhu.Nanti boleh laa chicken jalan-jalan dalam rumah macam selalu yer....

Luv u Chicken...siyes HENSEM!!

2 comments:

vampire's lovex said...

berani nyeeee pegang.....

Liza Razak said...

@vampire's lovex : siyes iguana ni manja..mula2 je takut.lps tuh nnt ok..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...