Dec 31, 2010

The Making Of "Kenduri Kawen" (Thurs- Fri)

Lama jugak tak update blog saya..dah seminggu rasanya..huhu...Btw,saya baru je balik ke Puchong setelah 5 hari cuti kawen..Eceh..macam laa gi keje kan..Salah satu sebab lambat update..hehe busy mengedit dan mengupload gambar ke Facebook...Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupon hujan lebat di siang hari ....hehe.Ini saya nak bercerita al kisah kenduri kendara saya yang kelam kelibut tapi best!!Kali ni mungkin panjang sikit sebab saya banyak upload gambar..hehe

KHAMIS  (23/10/2010)

Saya ngan Mr Kudud bertolak awal pagi Khamis dalam lebih kurang pukul 2 pagi..Mula-mula nak bertolak dalam pukul 10 camtuh,tapi memandangkan Mr Kudud nak tido dulu,jadi terpaksa laa dilewatkan.Apa-apa pon kena sampai sebelum pukul 8,sebab kena running pegi tempat sewa kanopi..huh..ada problem pasal kain khemah pengantin..tak boleh nak decide kaler katenye..takut suram bila amik gambar

Bertolak punya laa awal tapi sampai perak pukul 8 pagi...gila kentang!! nak tau sebab ape?? ermmm...kitorg terkantoi tido kat R&R Ladang Bikam dari pukul 4 sampai 6 pagi.huhu..Sampai je tempat kanopi tuh setel sume benda pastu balik umah..Balik rumah pulak banyak pulak keje yang menanti...haih~~

Petang pulak pegi ke Koleksi Sri Nur untuk last fitting.Pegi pon tak lama sebab Mr Kudud rushing nak kejar bas ke Penang.Family dia semua kat sana so dia decide nak bertolak dari sana saja.Jumaat petang baru dia bertolak ke Perak.Abah saya dah sewa 2 bijik rumah.Satu,untuk family sebelah abah,satu lagi untuk family sebelah Mr Kudud.Semua pon dekat-dekat jer...
tempat penginapan ala-ala hotel..tima kaceh pak cik Awie!!
Hotel 5 star

Bercerita pasal pelamin...malam tu jugak geng-geng abang Mie ni pasang pelamin,set bilik tidur dan gerbang..Ermm memang kelakar sebab time diorang pasang tuh rumah tiba-tiba je ramai tetamu datang.Semua dok sibuk mengusha diorg ni wat keje...jakun skit!!(termasuk laa saya yer..)Btw,saya sangat puas hati sebab pelamin & bilik tidur siyes gorgeous!!

Mak cuba membuat posing yang comel di situ
Ntah ape laa makcik-makcik ni busy body...kihkih
Acik posing

Pelamin yang telah siap dipasang..bukan pelamin anganku musnah yerr

JUMAAT 24/10/2010

Hari Jumaat tu meriah gila sebab semua sanak saudara datang ke rumah.Bangun pagi-pagi je dah sibuk-sibuk mengemas rumah..ye laa...esoknye nak kenduri,rumah tak sempat kemas lagi...hehe..gila last minit!!

Famili sebelah abah saya sampai dalam pukul 12.30 tgh hari.Semua lebih kurang 6 bijik kereta.Itu tak termasuk famili mak saya lagi.Meriah macam kenduri kat kampung..tak pernah kot rumah saya riuh rendah macam tuh...hehe.Since diorg sampai tengah hari,semua pakat bawak lauk pauk yang diorang masak siap-siap dari rumah.Ada kari ikan haruan,patin masak tempoyak,ulam raja,sambal belacan,ikan goreng...Kuih muih pon ada jugak.ishhh...siyes lama tak makan lauk kampung macam tuh.Sumpah sedap gile!!

Ketibaan datuk seri & datin seri dari Tanjung Piandang
Time family abah baru sampai..tu pon dah penuh rumah...hehe
Meriah..meriah
Bos tengah check barang
Muka toya je semua
 Petang tuh dah sibuk sedara-mara memotong bawang laa...goreng ikan masin laa..apa-apa lagi laa..Saya dan adik saya lak busy wat sign board nak tampal kat traffic light malam tu.Kitorg pergi ke Ayer Tawar,laminate sign board,beli tiket bas untuk kawan saya Ina,dan beli contact lens untuk saya pakai esoknya.Lepas tuh pulak ambik ayah saudara yang datang dari Singapore kat KTM Ipoh.Gile aaa...Abah dan Mak lak tak menang tangan.Ye laa...kenduri masak sendiri.Semua benda kena buat sendiri..Tapi tak pe..meriah.

Paling kelam-kabut bila malam menjelma....hehe.Mase tuh busy packing door gift...Mula-mula memang nak kasi mug & gula-gula je.Tapi saudara-mara ramai pulak kasi kuih laa...dompet kecik laa nak letak dlm door gift.Tak pasal-pasal jadi banyak.Kanak-kanak pon dengan gumbiranya tolong packing sambil mengunyah lollipop sambil-sambil.Korang packing lollipop ke mkn lollipop ni??Yang kat dapur pulak sibuk menggoreng ikan masin,potong nenas...semua orang bergelak ketawa...hehe
Beribu-ribu lemon sedare-dare packing door gift
Packing sambil bergossip...best kan...dah lame tak wat macam tuh...hehe
kui kui kui
Stended kenduri ...mesti ade group gossip punya
Time ni nak lalu lalang pon susah,penuh rumah
Best laa time ni..sebab bising2
Inilaa namenye gotong-royong..hihi
Mak dengan sayur nya
Aktiviti menggoreng ikan masin
Ape laa pak teh cerita tuh
Abah ni tak habis2 main henfon...ishh..ish..ish
Letak telur kat bunga telur
Kuih Peneram utk door gift
 Family saya tak terikat sangat ngan adat-adat ni.So malam berinai memang tak de laa.Cuma saya pakai inai buat syarat je.Tu pon pakai pukul 12 malam sebab busy buat keje lain...hehe.Mr Kudud & family pon sampai malam tu jugak.Makan malam sekali ngan kitorg.Since kitorg dah menikah,so tak kisah sangat laa kan.Mr Kudud siap berinai lagi kat rumah saya..hehe.

MISI BERIKUTNYA : MENAMPAL SIGN BOARD KECIK KT TRAFFIC LIGHT

Lepas berinai yang tak sampai 1 jam tu, saya,adik saya,Mr kudud,Ina & Tqah memulakan operasi menampal signboard kitorg yg kecik tuh kat traffic light.Starting dari simpang Bota sampai simpang rumah.Yang lawaknya...keje tu sebenarnya boleh 2 orang je buat tapi yang perginya sampai 5 orang.Sampai kena tahan polis laa sebab pelik kot parking dekat ngan traffic light pastu ramai-ramai dok dalam kereta..hehe
Sign board yg kecik
Pengantin pulak yang gi tampal sign board ek

DOOR GIFT YANG TAK SEBERAPE...

Tu laa saje cite kawen saya untuk kali ini................bersambung di episod yang akan datang..........

sue. said...

sis....selamat pengantin baruuuuuuuu...sem0ga berkekalan hingga ke akhir hayattt...weee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...